Garanția Produselor
Magazinul Piese-ieftine oferǎ garanție produselor comercializate în conformitate cu legislația Romaniei şi a Uniunii Europene în vigoare. Garanția acoperǎ defectele de material sau de fabricație, iar produsele care vor prezenta acest tip de defecțiuni vor fi înlocuite în cadrul termenului de garanție cu altele noi conform legii.
Garanția legalǎ se oferǎ în conformitate cu prevederile OUG nr.140/2021 şi cu OG 21/1992(r2) completatǎ privind vânzarea produselor şi garanțiile asociate, care transpune în dreptul roman Directiva 1999/44/EC şi nu limiteazǎ, ignorǎ sau restricționeazǎ direct sau indirect drepturile legale şi interesele legitime ale cumpǎrǎtorului, aşa cum sunt prevǎzute de lege.
Toate produsele comercializate pe www.piese-ieftine.ro sunt însoțite de bon fiscal şi/sau facturǎ fiscalǎ şi certificat de garanție.
Garanția legalǎ se oferǎ în conformitate cu prevederile OUG nr.140/2021 şi cu OG 21/1992(r2) completatǎ privind vânzarea produselor şi garanțiile asociate, care transpune în dreptul roman Directiva 1999/44/EC şi nu limiteazǎ, ignorǎ sau restricționeazǎ direct sau indirect drepturile legale şi interesele legitime ale cumpǎrǎtorului, aşa cum sunt prevǎzute de lege.
Piesele de folosințǎ îndelungatǎ beneficiazǎ de un termen mediu de garanție de 18 luni, începând cu data înscrisǎ pe facturǎ. Piesele auto de folosințǎ îndelungatǎ sunt : arcurile şi amortizoarele, ambreiajele, elementele de caroserie, sistemele de eşapament, farurile şi stopurile, pompele, piesele de motor etc.
Piesele auto cu caracter consumabil nu beneficiazǎ de garanția de 18 luni. Piesele cu caracter consumabil sunt filtrele de aer, de combustibil şi de ulei, plǎcuțele şi discurile de frânǎ, uleiurile, curelele, ştergǎtoarele, elementele de aprindere, becuri, siguranțe, garnituri etc.
Consumatorul trebuie sǎ informeze vânzǎtorul asupra oricǎrui defect constatat în perioada de garanție. Garanția este oferitǎ produselor care prezintǎ defecte de fabricație. În cazul în care o piesǎ nu poate fi reparatǎ sau înlocuitǎ, atunci se va restitui contravaloarea acesteia.
În situația în care persoana care formuleazǎ reclamația de garanție este un consumator în sensul prevǎzut de lege, iar reclamația care invocǎ lipsa conformitǎții este întemeiatǎ, operatorul garanției va repara sau înlocui produsul în termen de 15 zile calendaristice. În orice alte cazuri reclamația va fi soluționatǎ într-un termen rezonabil de 30 de zile. În cazul înlocuirii produsului în perioada de garanție se vor aplica urmǎtoarele:
- în situația în care persoana care formuleazǎ reclamația este un consumator, produsul înlocuitor va beneficia de un nou termen de garanție conform legii.
- în orice altǎ situatie produsul înlocuitor va avea o perioada de garanție egalǎ cu perioada de garanție rǎmasǎ pentru produsul inițial.
Dacǎ, în urma examinǎrii produsului se va constata cǎ este necesarǎ efectuarea unei expertize tehnice conform art.13 alin.(2) din OG nr.21/1992-republicatǎ, pentru stabilirea viciilor/neconformitaților sesizate şi cauza acestora, piesa va fi trimisǎ producǎtorului sau organului tehnic abilitat pentru constatarea acestor vicii. La finalizarea expertizei vǎ vom comunica concluziile acesteia precum și modul de soluționare a sesizǎrii dvs. în termen de cel mult 15 zile de la primirea raportului de expertizǎ - astfel cum prevede art.13 alin.(2) din OG nr.21/1992 republicatǎ. Garanția acoperǎ defectele de material sau de fabricație iar produsele care vor prezenta acest tip de defectiuni vor fi înlocuite în cadrul termenului de garanție cu altele noi, conform legii. Termenul de garanție curge de la data înscrisǎ pe bonul şi/sau factura de vânzare a produselor.
S.C. ADVANTAGE RENT A CAR S.R.L. este exoneratǎ de rǎspundere privind garanția sau aceasta poate fi anulatǎ în urmǎtoarele cazuri:
1. Piesele nu au fost montate într-un atelier de reparații autorizat de cǎtre Registrul Auto Român pentru tipul de manoperǎ executatǎ.
2. Piesele s-au defectat datoritǎ unui montaj incorect sau datoritǎ montǎrii împreunǎ cu piese conexe uzate, defecte sau modificate.
3. Piesele au fost utilizate pentru alt scop decât cel indicat în catalogul producǎtorului.
4. Piesele nu au fost identificate corect ca urmare a prezentǎrii de cǎtre cumpǎrǎtor a unor date eronate sau nu au fost comparate la montaj cu piesele cu care se înlocuiau.
5. Piesele s-au uzat datoritǎ suprasolicitǎrii, întreținerii incorecte sau insuficiente a autovehiculului, neefectuǎrii reviziilor periodice conform recomandǎrilor producǎtorului autovehiculului; atelierul de reparații care a efectuat montajul nu a stabilit verificǎrile şi reglajele ulterioare conform tehnologiei de montaj sau impuse de cǎtre producǎtor.
6. Autovehiculul a fost folosit in alte scopuri decât cel prevǎzut de constructor sau a fost exploatat în condiții necorespunzatoare( taximetrie, raliuri, competiții sportive, etc)
7. Autovehiculului a fost accidentat sau a suferit avarii produse de factori externi, atmosferici sau de altǎ naturǎ (socuri termice, electrice, mecanice).
8. Piesele prezintǎ urme de lovituri, zgârieturi, îndoituri, rupturi, deformǎri chimice sau mecanice.
9. Piesele prezintǎ o uzurǎ normalǎ(fireascǎ)
Cumpǎrǎtorul care va reclama o situație de defect în termenul de garanție se va adresa direct magazinului de la care a facut achiziția şi va prezenta împreunǎ cu piesa/piesele în cauzǎ, urmǎtoarele documente:
1. Factura de achiziție sau bonul fiscal emise de cǎtre S.C. ADVANTAGE RENT A CAR S.R.L.
2. Certificatul de garanție care a fost eliberat la vanzare.
3. Dovada efectuǎrii montajului într-un atelier de reparații autorizat de cǎtre Registrul Auto Român pentru tipul de manoperǎ executatǎ (bon fiscal, factura fiscalǎ şi deviz de montaj).
4. În cazul compresoarelor de aer condiționat, obligatoriu, copie facturǎ achiziție uscǎtor, filtru uscǎtor şi supapǎ expansiune. Din devizul de montaj trebuie sǎ reiasǎ cǎ s-au înlocuit compresorul, uscǎtorul, filtrul uscǎtor, supapǎ de expansiune iar instalația de aer condiționat a fost curǎțatǎ şi ulterior uscatǎ cu azot.
5. Documentul emis de cǎtre atelierul de reparații autorizat prin care se constatǎ defecțiunea şi sunt explicate cauzele apariției acesteia, inclusiv raportul generat de tester/diagnozǎ acolo unde este cazul (ex. debitmetre, supape EGR, senzori, componente electrice, sonde lambda, amortizoare, discuri frânǎ, etriere, sisteme frânare, injectoare, etc).
6. Copie dupǎ autorizația tehnicǎ R.A.R. a atelierului de reparații în care s-a efectuat montajul.
7. Formular reclamație garanție care se elibereazǎ de cǎtre vânzǎtor(acolo unde este cazul).
8. Copia certificatului de înmatriculare a autovehiculului în cauzǎ.